Kesäretkellä Savonlinnan maisemissa
🌿 Yhdistyksen kesäretki Savonlinnaan 1.–2.6.2026🌿
Yhdistyksen viimeinen tapahtuma ennen kesätaukoa suuntautui Savonlinnaan. Mukana matkalla oli myös jäseniä Espoon ja Vuosaaren Sydänyhdistyksistä – kiitos mukavasta seurasta!
Menomatkalla pysähdyimme lounaalle Mikkelin Kenkäveron historiallisessa pappilassa. Savonlinnassa iltamme käynnistyi tunnelmallisesti 120 vuotta vanhalla Heinävesi-höyrylaivalla, jolla risteilimme kauniissa kesäillassa upeista maisemista nauttien.
Risteilyn jälkeen nautimme herkullisen kolmen ruokalajin illallisen Olavinlinnan Linnansalissa. Illan aikana meitä viihdytti trubaduuri, joka musiikin lomassa kertoi myös linnan mielenkiintoisesta historiasta.
Kotimatkalla vierailimme Mikkelissä Sodan ja rauhan keskus Muistissa, jossa tutustuimme omatoimisesti toisen maailmansodan aikaan – näyttely oli todella mielenkiintoinen. Lounaan nautimme Tertin kartanon Bistro Holvissa, jossa pääsimme maistelemaan kartanon herkkuja.
Matka oli kokonaisuudessaan erittäin onnistunut – saimme nauttia savolaisesta vieraanvaraisuudesta, lämpimistä kesäpäivistä ja hyvästä seurasta.
Suuri kiitos myös kuljettajallemme Markolle turvallisesta matkasta! ☀️