Sepelvaltimotauti huhtikuun 2025 kampanjassa
Huhtikuun 2025 kampanjamme teemana on sepelvaltimotauti. Kampanja on toisinto vuoden 2023 suositusta kampanjasta ja sillä rohkaistaan sepelvaltimotautia sairastavia nauttimaan elämästään sairaudesta huolimatta. Tietoon ja tukeen ohjaava kampanja sisältää myös verkkoluennon, jolle yhdistykset voivat osallistua. Lisäksi kampanjan some-materiaali on yhdistysten käytössä. Kampanjan yhteistyökumppanina toimii Amgen.
”Uskalla nauttia elämästä”, kehotti kardiologian apulaisylilääkäri Kari Kaikkonen Sydänliiton tekemässä haastattelussa, kun häneltä kysyttiin mitä hän haluaisi sanoa sepelvaltimotautipotilaille. ”Sepelvaltimotaudin hoito on äärimmäisen hyvää ja tehokasta. Kun hoidon toteuttaa, taudin kanssa pärjää erittäin hyvin”, hän jatkoi ja näistä lauseista syntyi kampanjamme ydinviesti ja tarina, jonka ääneksi saimme näyttelijälegenda Heikki Kinnusen.
Kampanja näkyy ja kuuluu tv:ssä, radiossa ja digikanavissa
Kampanja-aika on 31.3.-30.4.2025. Tv-mainonta pyörii läpi kampanja-ajan Discoveryn kanavilla: TV5, Kutonen, Frii ja TLC. Lisäksi tv-mainosta nähdään YLEn TV1:n yhteiskunnallisena tietoiskuna viikon 15 ajan. Kampanjan radiomainonta ajoittuu viikolle 14. Sosiaalisessa mediassa sponsoroidut mainokset pyörivät koko kampanja-ajan samoin kuten mainosbannerit sydan.fi:ssä. Kampanjaa nostetaan esille myös Sydänliiton suositussa uutiskirjeessä ja Sydän-lehden 2/2023 numerossa.
Mukaan verkkoluennolle ja viestimään!
Yhdistykset voivat osallistua kampanjan ”Sepelvaltimotaudin hoito nyt – jotain uutta horisontissa” -verkkoluennolle, joka järjestetään 29.4. Luentoa voi markkinoida oman yhdistyksen jäsenille tai järjestää yhteisen katselutilaisuuden Sydänliiton verkkoluennon markkinoinnin lisäksi. Yhdistykset voivat käyttää markkinoinnissa valmiita kampanjan digitaalisia aineistoja mediapankistamme (salasana: Sydänyhteisö1)ja markkinoida omissa tai tuntemissaan kanavissa luentoa tai kampanjaa ja sen kampanjasivuja yleisesti. Esimerkiksi sosiaalisen median postauksiin löytyy valmiita kuvia ja lyhyitä videoita. Huom! Kaikki kampanjamateriaalit löytyvät mediapankista viikon 13 aikana.