Usein kysyttyä Sydänsivustoista
Tämä sivu koostaa kaikki oleellisimmat kysymykset yhdistysten Sydänsivustoista. Tämä päivittyy koko ajan, mikäli uusia asioita ilmenee.
Tunnukset ja kirjautuminen
1. Kuinka kirjaudun yhdistykseni sivustolle?
Mene ensin osoitteeseen sydan.fi/wp-admin ja kirjaudu yhdistyksesi O365-tunnuksillasi painamalla ainoastaan Kirjaudu Sydän 0365-tunnuksella. Kirjaudu sitten omilla O365-tunnuksillasi. Katso lisäohjeet ja tukivideot kirjautumiseen täältä
2. En muista yhdistykseni 0365-tunnuksen salasanaani?
Usein yhdistykset ovat jakaneet tunnuksen käyttöä toimijoiden kesken. Kysy ensin omasta yhdistyksestäsi. Jos salasana pitää nollata, lähetä tukipyyntö sähköpostitse tiketti@sydan.fi palveluun. Katso lisäohjeet tukipyynnön lähettämiseen täältä
3. Vanha sydanliitto.fi-tunnus ei toimi uudessa sivustossa? Voisitteko nollata?
Vanha tunnus ei enää toimi uudessa sydan.fi-sivustossa. Ota yhteyttä piiriisi ja pyydä tunnusta heidän kauttaan.
4. Miten voin testata, että oma sydänyhdistyksen 0365-tunnus ja salasana ovat oikein?
Helpoin tapa on mennä selaimella osoitteeseen portal.office.com. Se on Microsoftin 0365-palvelu, joka ylläpitää sinun yhdistyksesi 0365-tunnustasi. Jos pääset kirjautumaan yhdistyksesi 0365-tunnuksilla (esim. alajarvi@sydan.fi) palveluun oikein, oma kirjautuminen onnistuu oikein hyvin.
Mistä saan tukea?
1. En osaa vielä käyttää yhdistykseni sivustoa – mistä saan tukea sivuston päivittämiseen?
Ota yhteyttä omaan piiriisi ja osallistu heidän järjestämään verkkosivustokoulutukseen. Lisäksi tämä Yhdistyspalvelu-sivusto kokoaa kaikki ohjeet sivustojen päivittämiseen. Valitettavasti resurssihaasteen vuoksi emme liitossa voi antaa puhelintukea laisinkaan kouluttamiseen.
2. Voinko soittaa Tiina Vuoriselle tai Antti Haveriselle liittoon ja kysyä apua?
Valitettavasti emme voi ottaa tukipuheluita vastaan laisinkaan liitossa – aikamme ei valitettavasti riitä tähän. Jos sinun pitää nollata salasana tai lähettää bugikorjauspyyntö sähköpostitse tukipyyntöpalveluun tiketti@sydan.fi
Sivustossamme on jokin vika tai bugi
1. Sivusto ei toimi ja siinä on jokin bugi tai toimimattomuus?
Lähetä meille korjauspyyntö sähköpostitse tukipyyntöpalveluun tiketti@sydan.fi. Katso lisäohjeet tukipyynnön lähettämiseen täältä
Sivujen luominen
- Tekstit näyttävät kummallisilta fontin, välistyksen, värin tai muun kumman jutun takia, vaikka en sellaisia valinnut ylläpidosta?
Tekstejä palveluun siirrettäessä saatat huomaamattasi tuoda mukanasi koodia, joka aiheuttaa epätoivotun ulkoasumuutoksen. Tämän takia aina, kun tuot tekstiä wordista tai vaikka toiselta nettisivulta kopioimalla tekstiä – käytä se välissä Notepad-ohjelmassa (Muistio-niminen, jos käyttöjärjestelmä on sinulla suomeksi), joka löytyy jokaisen koneilta. Eli kopioit ja liität sen ensin notepadiin ja sieltä kopioit ja liität sen vasta teksin syöttämisen kenttään ylläpidossa. Vaihtoehtoisesti kirjoita teksti aivan uusiksi suoraan ylläpitoon.