Viestintä
Tälle sivulle on koottu ohjeita ja materiaaleja yhdistyksen viestintään.
Mediapankki
Mediapankin löydät osoitteella: https://sydanliitto.kuvat.fi/kuvat/Piirit+ja+yhdistykset/
Mediapankin salasana on: Sydänyhteisö1
Graafinen ohjeisto
Suora linkki Sydänliiton graafiseen ohjeistoon: https://ohjeisto.sydanliitto.fi/
Verkossa, sähköisissä materiaaleissa sekä tilanteissa, joissa pääasiallista brandifonttia Gerberaa ei voida käyttää, on käytössä korvaavat järjestelmäfontit Verdana Bold, Regular ja Italic. Otsikoissa käytetään Bold- ja muissa teksteissä Regular-leikkausta. Canvassa suositellaan käytettäväksi Montserrat -fonttia.
Artikkeleita Yhdistyspalvelusta helpottamaan viestinnän suunnittelua
Vinkkejä sydänyhdistyksestä ja sen toiminnasta kertomiseen etenkin kirjallisessa viestinnässä.
Miten kerromme sydänyhdistyksestämme?
Viestinnän suunnittelu ja johtaminen
Tutustu jo pidettyihin verkkokoulutuksiin yhdistysaktiiveille.
Tapahtumien markkinointia
Sydänristeily 2025 -markkinointimateriaalia Someen tai tulostettavaksi tästä.
Terveyssisältöä sosiaalisen mediaan
Yksi Sydänyhdistys365-hankeen tavoitteista oli uusimaalaisten sepelvaltimotautipotilaiden tuen ja omahoitotietoisuuden parantaminen. Voimme omalla toiminnallamme tarjota sepelvaltimotautipotilaalle tunteen siitä, ettei hän ole ongelmansa kanssa yksin, tietoa on tarjolla ja hyvä omahoito vaikuttaa koettuun terveydentilaan merkittävästi. Yksi hyvä keino tähän on näkyä ja kampanjoida sosiaalisessa mediassa.
Yhdistyskäyttöön on tehty eri teemoin valmista materiaalia, jota voi hyödyntää yhdistyksen sosiaalisen median kanavissa, kuten Facebookissa. Löydät teemojen mukaiset materiaalit seuraavien linkkien takaa:
Facebook -sivut yhdistyksen viestintäkanavana
Yhdistyksen kannattaa nykyään myös hyödyntää erilaisia sosiaalisen median kanavoita varsinkin omien tapahtuminen markkinoinnissa. Näistä suosituin kohdeikäryhmiemme joukossa on Facebook.
Facebook -sivut ovat yhdistykselle hyvä kanava viestiä ilmaiseksi esimerkiksi oman kaupungin ryhmissä. Sitä voi käyttää tiedottamiseen ja tapahtumamarkkinointiin yhtenä kanavana paikallislehtien, kotisivujen, sähköpostien ja tekstiviestien rinnalla.
Alta löydät ohjeistusta niin Facebookin peruskäyttöön kuin yhdistyksen sivujen ylläpitoon.
Facebook -sivut yhdistykselle
Facebook -perusteet (henkilökohtainen käyttö)
Facebookin hyödyntäminen yhdistyksen viestintäkanavana