Kuka tekee ja mitä?
Yhdessä toimivalla valtakunnallisella ja paikallisella viestinnällä saamme voimaa ja parhaita tuloksia. Siksi on tärkeää, että jokaisella organisaatiomme osalla on selkeä rooli yhteisen viestinnän toteuttamisessa. Markkinointi- ja viestintästrategiassamme rooleja on kuvattu alla olevan taulukon mukaisesti.
Yhdistys
- Vastaa paikallistason viestinnästä.
- Jakaa paikallisesti omien resurssien mahdollistamalla tavalla valtakunnallista viestintää.
- Toteuttaa mm. tapahtumien kautta koko järjestön yhteisesti sovittuja viestinnällisiä toimenpiteitä (mm. Sydänviikon tapahtumat ja kampanjat). Tätä yhdistys voi tehdä yksin tai yhdessä muiden yhdistysten tai piirin kanssa.
Piiri
- Toimii liiton ja yhdistysten välissä tukien yhdistysten viestintää ja markkinointia.
- Tekee itsenäisesti koko yhteisön tavoitteiden mukaista viestintää ja markkinointia.
- Osallistuu maakuntatasolla valtakunnallisen yhteiseen viestintään. Piiri voi toimia yksin tai yhdessä muiden piirien kanssa.
Valtakunnallisen jäsenjärjestö
- Tekee itsenäisesti koko yhteisön tavoitteiden mukaista viestintää ja markkinointia.
- Jakaa omissa kanavissaan omien resurssien mahdollistamalla tavalla valtakunnallista viestintää.
- Toteuttaa mm. tapahtumien kautta koko järjestön yhteisesti sovittuja viestinnällisiä toimenpiteitä (mm. Sydänviikon tapahtumat ja kampanjat).
Suomen Sydänliitto ry
- Vastaa siitä, että koko järjestöllä on viestintä- ja markkinointistrategia, jonka hallitus hyväksyy.
- Tekee vuosittain viestinnän vuosikellon, jonka hallitus ja syyskokous hyväksyvät.
- Toteuttaa valtakunnallisen viestinnän ja markkinoinnin (tämä pitää sisällään sekä kampanjat ja jatkuvan tekeminen)
- Vastaa siitä, että kentällä on käytössään seuraavat viestintää helpottavat työkalut (brändiohjeistus, kuvamateriaaleja sekä materiaaleja ja malleja sekä valmiita tekstipohjia viestinnän toteutukseen)
- Kouluttaa koko järjestöä viestinnän toteuttamisessa
- Toimii kentän viestinnän tukena
- Koordinoi koko sydänyhteisön sisäistä viestintää