Hyppää sisältöön
Etusivu / Viestintä / Kuka tekee ja mitä?

Kuka tekee ja mitä?

Toisiaan täydentävällä ja tukevalla valtakunnallisella ja paikallisella viestinnällä saamme voimaa ja parhaita tuloksia. Siksi on tärkeää, että jokaisella organisaatiomme osalla on selkeä rooli yhteisen viestinnän toteuttamisessa. Markkinointi- ja viestintästrategiassamme rooleja on kuvattu alla olevan jaoittelun mukaisesti.

Anna Autio, järjestökoordinaattori
Julkaistu 12.2.2020
Päivitetty 10.6.2024

Sydänliiton sisäistä työnjakoa kuvataan Yhteinen sydäntyömme -käsikirjassa. Viestinnästä puhutaan sivuilla 72-82. Digitaalinen versio käsikirjasta löytyy viemällä hiiri ylävalikon Hallinto-sanan päälle ja napsauttamalla sanaa Johtaminen.

Yhdistys

  • Vastaa paikallistason viestinnästä
  • Jakaa paikallisesti omien resurssien mahdollistamalla tavalla valtakunnallista viestintää
  • Toteuttaa mm. tapahtumien kautta koko järjestön yhteisesti sovittuja viestinnällisiä toimenpiteitä (mm. Sydänviikon tapahtumat ja kampanjat). Tätä yhdistys voi tehdä yksin tai yhdessä muiden yhdistysten tai piirin kanssa.

 

Piiri

  • Toimii liiton ja yhdistysten välissä tukien yhdistysten viestintää ja markkinointia
  • Tekee itsenäisesti strategisten tavoitteiden mukaista viestintää ja markkinointia
  • Osallistuu maakuntatasolla valtakunnallisen yhteiseen viestintään. Piiri voi toimia yksin tai yhdessä muiden piirien kanssa.

 

Valtakunnallisen jäsenjärjestö

  • Tekee itsenäisesti strategisten tavoitteiden mukaista viestintää ja markkinointia
  • Jakaa omissa kanavissaan omien resurssien mahdollistamalla tavalla valtakunnallista viestintää
  • Toteuttaa mm. tapahtumien kautta koko järjestön yhteisesti sovittuja viestinnällisiä toimenpiteitä (mm. Sydänviikon tapahtumat ja kampanjat)

 

Suomen Sydänliitto ry

  • Vastaa siitä, että koko järjestöllä on viestintä- ja markkinointistrategia, jonka hallitus hyväksyy.
  • Tekee vuosittain toimintakalenterin (painopistealueet kvartaaleittain), jonka syyskokous hyväksyy osana toimintasuunnitelmaa.
  • Toteuttaa valtakunnallisen viestinnän ja markkinoinnin (tämä pitää sisällään sekä kampanjat ja jatkuvan tekeminen)
  • Vastaa siitä, että kentällä on käytössään seuraavat viestintää helpottavat työkalut (brändiohjeistus, toimintakalenteri kvartaaleittain, kuvamateriaaleja sekä materiaaleja ja malleja sekä valmiita tekstipohjia viestinnän toteutukseen)
  • Kouluttaa koko järjestöä viestinnän toteuttamisessa
  • Toimii kentän viestinnän tukena
  • Koordinoi koko Sydänliiton sisäistä viestintää

Lue seuraavaksi

Ajankohtaista
Suunnittelu
Toimintaideoita
Viestinnän työkalut