Hyppää sisältöön
Etusivu / Viestintä / Miten kerromme sydänyhdistyksestämme?

Miten kerromme sydänyhdistyksestämme?

Alla on joitakin vinkkejä sydänyhdistyksestä ja sen toiminnasta kertomiseen etenkin kirjallisessa viestinnässä.

Anna Autio, järjestökoordinaattori
Julkaistu 12.2.2020
Päivitetty 5.6.2024
  • Viestintämme lähtee ihmisten omista tavoitteista, joiden toteutumista me tuemme. Tuomme esille hyötyjä, joita he saavat tehdessään muutoksia. Tuomme esille vaihtoehtoja, joista vastaanottaja voi poimia itselleen sopivia.
  • Emme korosta haittoja, emme pelottele. Emme saarnaa, emme valista.
  • Viestintämme lähtee lukijasta, olemme hänen maailmassansa. Vältämme ammattislangia ja vaikeita termejä. Puhumme mieluiten aktiivissa kuin passiivissa. Vältämme käyttämästä konditionaalia, vaan antamaan ohjeet selkeästi mutta lempeästi (ei siis esimerkiksi ”olisi hyvä, että” vaan ”on hyvä, että”).
  • Uskallamme tuoda omia asioita rohkeasti esille.
  • Kirjoituksemme tyyli on ihmisläheinen, tunteita herättävä ja rento. Taustalla on kuitenkin aito tietämys ja sitä kautta luotettavuus.
  • Kirjoituksessa voi olla yllättävyyttä, rohkeutta ja hauskuutta. Puhumme ihminen ihmiselle. Innostamme ja inspiroimme.
  • Tärkeintä viestinnässä on tekeminen ja aktiivisena oleminen. Epäonnistumista ei kannata pelätä, ole luonnollinen itsesi ja kokeile ja opi tekemisen kautta.

 

Katso verkkoluento voimavaralähtöisestä viestinnästä

Lue seuraavaksi

Ajankohtaista
Suunnittelu
Toimintaideoita
Viestinnän työkalut