Hyppää sisältöön
Kaikki Ruoka Tapahtumat

Sydänmerkki-tuotteiden merkitseminen

Sydänmerkki-tunnuksen lisääminen hyllyreunaan on hyvää asiakaspalvelua. Se helpottaa terveellisten tuotteiden löytymistä ja lisää tuotteiden myyntiä.

Mari Olli
Julkaistu 12.3.2020
Päivitetty 12.3.2024

Kun Sydänmerkki-tuotteet merkitään näkyvästi esille kaupassa, niiden laaja kirjo tulee näkyväksi ja tuotteiden löytyminen helpottuu.  Ajantasaisen listan Sydänmerkin saaneista tuotteista löydät verkkosivuilta.

Näin merkitset tuotteet

  • Tuotevalikoima vaihtelee kaupparyhmittäin ja myymälöittäin. Suurissa marketeissa Sydänmerkki-tuotteita on useita satoja, pienissäkin usein useita kymmeniä.
  • Kun rinnakkain on useita Sydänmerkki-tuotteita ja tilaa on niukasti (esim. jogurtti-, leikkele- tai rasvahyllyssä), logon voi asettaa esim. joka toisen tai kolmannen tuotteen kohdalle
  • Merkitseminen tehdään hyllynreunassa olevaan hintalistaan.  Yleensä paperinen logo (ø 4 cm) on  laitettu Sydänmerkki-tuotteen hintalapun viereen. Joskus itse hintalappuun on liimattu tai laitettu  liimaamatta pieni Sydänmerkki-tarra (ø 2 tai 1 cm). Logot kiinnitetään siten, että ne eivät peitä tuotteiden hintatietoja tai muuten häiritse kaupan normaalia arkea. Kysy mieluisin merkintätapa kaupasta
  • Useimmat kaupat ovat myymäläkuvastaan tarkkoja eikä lupaa logojen pitkäaikaiseen kiinnittämiseen välttämättä heru.  Henkilökunnan kanssa voi sopia, että Sydänmerkki-tunnukset ovat hyllynreunassa esimerkiksi (sydän)viikon tai jonkin tapahtuman ajan. Sen jälkeen ne käydään noukkimassa pois. Siistinä pysyneet Sydänmerkki-tunnukset kannattaa säästää ja hyödyntää myöhemmissä tilaisuuksissa.
  • Merkintävälineitä saa Sydänmerkin väeltä: sydanmerkki@sydanliitto.fi.

Lue seuraavaksi

Ajankohtaista
Suunnittelu
Toimintaideoita
Viestinnän työkalut