Esitteet ja markkinointi
Koulutuksesissa käytetään yhteneväistä esitepohjaa, joita löytyy kolme erilaista. Kun esite on valmis, alkaa koulutuksen markkinointi. Käytössä on monia erilaisia kanavia yhdistyskoulutuksen markkinointiin.
Esitteet
Koulutuksen rakentajien tuottama koulutuksen ohjelma liitetään valmiiseen esitepohjaan.
Esitteestä pitää löytyä koulutuksen perustiedot, esimerkiksi: koulutuksen nimi, kohderyhmä, ajankohta, paikkakunta/ verkkokoulutus, tarkoitus, osaamistavoitteet, ohjelma, kouluttajat, ilmoittautuminen.
Löydät tästä kolme valmista esitepohjaa:
• Lyhyt verkkokoulutus
• Yhden päivän lähikoulutus
• Kahden päivän lähikoulutus
Esitteeseen liitetään Killan ilmoittautumislinkki (siistinä hyperlinkkinä) – kts. ohje koulutuksen viemisestä Kiltaan ja siihen liittyvä ilmoittautuminen.
Voit itse täydentää tai poistaa tarpeettomia sisältöjä esitepohjasta, jotta se sopii koulutukseesi. Voit lisätä esimerkiksi oman logosi esitteeseen. Tallenna valmis esite pdf-muotoon.
Markkinointi ja markkinointikanavat
Markkinoi koulutuksia hyvissä ajoin ennen tapahtumaa, mielellään ensimmäisen kerran useampi kuukausi ennen koulutusta. Koulutuskalenteri Yhdistyspalvelussa on hyvä markkinointiväline. Lähetä sen linkki markkinoidessasi koulutuksia. https://sydan.fi/yhdistyspalvelu/koulutukset/koulutuskalenteri
Sydänliitto markkinoi koulutuksia näissä kanavissaan:
• Yhdistyspalvelun Ajankohtaista-osioon tehdään artikkeli
• Järjestötiedote kerran kuukaudessa laajana jakeluna, tiedot kerätään Yhdistyspalvelun Ajankohtaista-osiosta
Killan kautta voi lähettää myös massapostituksia. Liitto ei markkinoi somekanavissaan koulutuksiaan, koska ne eivät ole avoimia koko väestölle. Yhdellä sähköpostiviestillä kannattaa markkinoida useampaa koulutusta samalla kertaa, näin vastaanottajat eivät saa liikaa viestejä. Markkinointiviesteihin kannattaa lisätä esitteet liitteinä pdf-muodossa. Useimmiten yksi markkinointikierros ei riitä, vaan tarvitaan 1–2 kierrosta lisää.
Piirit ja valtakunnalliset yhdistykset voivat markkinoida koulutuksia omissa kanavissaan lisäksi, kuten esimerkiksi:
• 1–2 kuukauden välein yhdistysten ajankohtaiset (verkko)tapaamiset
• Postia piiristä -infokirjeet
• Somekanavat
• Sähköpostiviesti puheenjohtajille ja/tai sihteereille