Hyppää sisältöön

Testamentti-ilta

Testamentti-illat ovat yleisöä kiinnostavia tilaisuuksia, joissa on mahdollista kuulla asiantuntijalta (esimerkiksi asianajaja) neuvoja testamentin tai edunvalvontavaltakirjan laatimiseksi. Samalla tilaisuus on yhdistykselle mahdollisuus kertoa omasta toiminnastaan. Testamenttilahjoitusten pyytämistä ei katsota rahankeräykseksi. Yhdistyksenne verkkosivuilla voi olla kehoite, joka ohjaa yleisöä testamenttaamaan omaisuuttaan juuri teidän yhdistyksellenne. Lahjoitus hyväntekeväisyyteen on myös verovapaata eli yleishyödylliset yhteisöt eivät maksa niistä perintöveroa. […]

Lue artikkeli

Suositut varainhankintakeinot

Suosituimmat varainkeruutavat sydänyhdistyksissä lipaskeräys  vaalikeräys talkoot  kahvilat ja myyjäiset  pienarpajaiset  kannatustuotemyynti (kortit, adressit ja pinssit)    Kokeile myös näitä:  erilaisten kulutustavaroiden myynti (sukat, keksit, vessapaperi, jne.)  tapahtumien järjestäminen (hyväntekeväisyyshuutokauppa, tukikonsertti, tukitilaisuus)  kannatusjäsenyys  testamenttilahjoitus  lahjoitusten pyytäminen yrityksiltä  

Lue artikkeli

Kasvispuntari

Kasvispuntarissa on esillä erilaisia kasviksia pilkottuna noin kourallisen kokoisiin annoksiin. Talousvaa’an avulla osallistuja voi kerätä vaakaan itselle mieluisia ja tavanomaisia kasvisannoksia ja kokeilla, miten suositeltava päivän vähimmäismäärä eli puoli kiloa kertyy. Tehtävä auttaa hahmottamaan, miten jokainen voi syödä riittävästi kasviksia. Kesto Ryhmässä 20−30 minuuttia, tapahtumassa non-stop. Valmistelut Esivalmistelut olisi hyvä tehdä samana päivänä, kun näyttely […]

Lue artikkeli

Kilpailu kauppatapahtumassa

Kilpailu on hyvä tapa pysäyttää asiakkaita kaupassa. Kilpailun voi toteuttaa monella tavalla, esimerkiksi: Tietokilpailu: kupongissa voi arvuutella esimerkiksi Sydänmerkki-tuotteiden määrää tai mistä Sydänmerkki-tunnus pakkauksessa kertoo. Ajantasaisen tiedon tuotemäärästä löydät verkkosivuilta, Tuotteiden ostajien palkitseminen: palkitaan esimerkiksi 20 ensimmäistä tai joka tunti 3 kaupan asiakasta, jolla on vähintään viisi Sydänmerkki-tuotetta ostoskassissaan. Some-kilpailut: Jos yhdistyksellänne tai kaupalla on […]

Lue artikkeli

Näyttely kauppatapahtumassa

Näyttely tai esittelypiste pystytetään jonkin teeman ympärille. Teemana voi olla esimerkiksi Sydänviikon valmis ehdotus, hyvä välipala tai retkieväät.  Kasvispuntari on todettu monessa tapahtumassa kiinnostavaksi ja havainnolliseksi näyttelyksi.  Näyttelyn tavoitteena on tuoda hyvinvointia tukevia ruokia ja raaka-aineita esille, esimerkiksi Sydänmerkki-tuotteita. Näyttelyn kokoaminen Esittelypöydälle  kootaan mahdollinen aineiston esitemateriaali Esitteitä voidaan täydentää vaikkapa aineistossa olevan ruokaohjeen raaka-aineilla tai  […]

Lue artikkeli

Sydänmerkki-tuotteiden merkitseminen

Kun Sydänmerkki-tuotteet merkitään näkyvästi esille kaupassa, niiden laaja kirjo tulee näkyväksi ja tuotteiden löytyminen helpottuu.  Ajantasaisen listan Sydänmerkin saaneista tuotteista löydät verkkosivuilta. Näin merkitset tuotteet Tuotevalikoima vaihtelee kaupparyhmittäin ja myymälöittäin. Suurissa marketeissa Sydänmerkki-tuotteita on useita satoja, pienissäkin usein useita kymmeniä. Kun rinnakkain on useita Sydänmerkki-tuotteita ja tilaa on niukasti (esim. jogurtti-, leikkele- tai rasvahyllyssä), logon […]

Lue artikkeli

Kauppakierros

Tehtävässä kerätään ruokakaupassa ravintosisältötietoja elintarvikkeista valmiille lomakkeille pienissä ryhmissä. Löydöksistä keskustellaan yhdessä vielä kaupassa käynnin jälkeen. Yhdessä tutkaillen on helpompi tutustua elintarvikkeiden pakkausmerkintöihin ja Sydänmerkki-tuotteisiin sekä löytää uusia terveellisiä vaihtoehtoja omaan ruokapöytään. Kesto Kauppakierrokselle aloituksineen ja loppukeskusteluineen on hyvä varata aikaa noin 1,5 tuntia. Valmistelut Ilmoita etukäteen kaupan henkilökunnalle, että menette ryhmän kanssa tutkimaan elintarvikkeita. […]

Lue artikkeli
Ajankohtaista
Suunnittelu
Toimintaideoita
Viestinnän työkalut