Hyppää sisältöön

Näyttely kauppatapahtumassa

Näyttely tai esittelypiste pystytetään jonkin teeman ympärille. Teemana voi olla esimerkiksi Sydänviikon valmis ehdotus, hyvä välipala tai retkieväät.  Kasvispuntari on todettu monessa tapahtumassa kiinnostavaksi ja havainnolliseksi näyttelyksi.  Näyttelyn tavoitteena on tuoda hyvinvointia tukevia ruokia ja raaka-aineita esille, esimerkiksi Sydänmerkki-tuotteita. Näyttelyn kokoaminen Esittelypöydälle  kootaan mahdollinen aineiston esitemateriaali Esitteitä voidaan täydentää vaikkapa aineistossa olevan ruokaohjeen raaka-aineilla tai  […]

Lue artikkeli

Sydänmerkki-tuotteiden merkitseminen

Kun Sydänmerkki-tuotteet merkitään näkyvästi esille kaupassa, niiden laaja kirjo tulee näkyväksi ja tuotteiden löytyminen helpottuu.  Ajantasaisen listan Sydänmerkin saaneista tuotteista löydät verkkosivuilta. Näin merkitset tuotteet Tuotevalikoima vaihtelee kaupparyhmittäin ja myymälöittäin. Suurissa marketeissa Sydänmerkki-tuotteita on useita satoja, pienissäkin usein useita kymmeniä. Kun rinnakkain on useita Sydänmerkki-tuotteita ja tilaa on niukasti (esim. jogurtti-, leikkele- tai rasvahyllyssä), logon […]

Lue artikkeli

Kauppakierros

Tehtävässä kerätään ruokakaupassa ravintosisältötietoja elintarvikkeista valmiille lomakkeille pienissä ryhmissä. Löydöksistä keskustellaan yhdessä vielä kaupassa käynnin jälkeen. Yhdessä tutkaillen on helpompi tutustua elintarvikkeiden pakkausmerkintöihin ja Sydänmerkki-tuotteisiin sekä löytää uusia terveellisiä vaihtoehtoja omaan ruokapöytään. Kesto Kauppakierrokselle aloituksineen ja loppukeskusteluineen on hyvä varata aikaa noin 1,5 tuntia. Valmistelut Ilmoita etukäteen kaupan henkilökunnalle, että menette ryhmän kanssa tutkimaan elintarvikkeita. […]

Lue artikkeli
Ajankohtaista
Suunnittelu
Toimintaideoita
Viestinnän työkalut