Siirry sisältöön

Olen 66-v. nainen. Pulssini on aina ollut n. 80/min., lääkäreiden mukaan normaali. Nyt viime vuosina joskus sydän “hakkaa” tiuhempaankin, varsinkin joskus yöllä häiriten jopa nukkumista. Lääkityksenä vaivaan on puolikas Bisoprolol 5 mg, aamuisin. Verenpainetta ei ole, joten en voi tätäkään paljon lisätä. Joskus kokeilin ja tuli heikko (verenpaine laski) olo.
Nyt olen huomannut, että päivällä ruokailun jälkeen päivälevolla pulssi kiihtyy, johtuuko se ruokailusta vai mistä moinen?
Onko mielestänne lääke ok. vai olisiko joku parempi vaihtoehto?

23/11/2016

Tyky

Vastaus

Mikko Syvänne
Julkaistu 23.11.2016
Päivitetty 4.6.2018

Ilmeisesti lääkärit ovat todenneet, että kyse ei ole rytmihäiriöstä eikä sydänsairaudesta. Tällöin se, että tulee tietoiseksi sydämenlyönneistä (palpitaatio), ei ole sairaus, eikä sitä välttämättä tarvitse mitenkään hoitaa. Jos pulssin hidastaminen beetasalpaajalla tekee voinnin paremmaksi, mikäs siinä, mutta haitakseenhan sitä ei kannata ottaa.

23/11/2016

Mikko Syvänne

Lue seuraavaksi

Haku

Löytyi 0 tulokset