Siirry sisältöön

Mindfulness-harjoitus heti sairaalasta kotiutumisen jälkeen

Noudata liikkeissä ensisijaisesti hoitohenkilökunnan antamia ohjeita. Toimi rauhallisesti oman hengityksesi tahdissa. Ole koko ajan tietoinen siitä, minkälaisia tuntemuksia liikkeet aiheuttavat kehossa ja tunne myös kehon kosketus sänkyä vasten.

Sirpa Tuominen
Julkaistu 29.9.2015
Päivitetty 24.10.2019
Kuva: Anna Kara

Ensimmäisen viikon harjoituksen voi tehdä sängyssä. Noudata liikkeissä ensisijaisesti hoitohenkilökunnan antamia ohjeita. Toimi rauhallisesti oman hengityksesi tahdissa. Ole koko ajan tietoinen siitä, minkälaisia tuntemuksia liikkeet aiheuttavat kehossa ja tunne myös kehon kosketus sänkyä vasten. Voit tehdä tätä harjoitusta myöhemminkin, kun haluat aloittaa uuden päivän tietoisempana ja vetreämpänä.

Kun opit liikkeet, lisää toistoja. Voinnin parantuessa tee liikkeitä tuolilla tai sängyn reunalla istuen. Istumisharjoituksessa asetut arvokkaaseen asentoon ja hengität sisään ja ulos. Tiedostat tämän ainutkertaisen hetken sellaisenaan, hyväksyen kaikki tuntemukset ja tunteet. Voit pidentää istumistasi pikkuhiljaa videon loputtua.

Kotiaskareiden lomassa tehtävä arjen harjoitus: Pysähdy hengittämään viisi rauhallista tietoista hengitystä. Ole tietoinen kehon asennosta ja hyväksy itsesi sellaisena kuin olet.

Vinkki: Videoharjoituksen kuvan laatua voi parantaa valitsemalla hammasratas-kuvakkeesta suuremman HD-luvun (laitteesta riippuen esim. HD1080 p) ja valitsemalla oikeanpuoleisesta näyttö-kuvakkeesta koko näyttö.

Lue seuraavaksi

Haku

Löytyi 0 tulokset