Hyppää sisältöön
Etusivu / Terveys & Hyvinvointi / Hyvinvointipalvelu muistuttaa elämän hyvistä asioista

Hyvinvointipalvelu muistuttaa elämän hyvistä asioista

Heini Kokko on yksi Naisen sydän -hyvinvointipalvelun käyttäjistä. Hän on palvelun kohderyhmää ja päässyt ensimmäisten joukossa mukaan tutustumaan palveluun jo sen testausvaiheessa.

Anu Cavén, Asiantuntija, markkinointi ja viestintä
Julkaistu 17.1.2025
Kuva: Heini Kokko

Mihin sisältöihin olet tutustunut?  

−Olen tehnyt palvelun sisällä useamman polun. Kaikki polut tuntuivat tärkeältä ja niissä oli samanlaista logiikkaa. Muun muassa säännöllisen rytmin merkitys korostui useammassa sisällössä. 

Millaisia ajatuksia palvelu herätti?  

−Palvelu oli miellyttävä ja helppokäyttöinen, ikään kuin muistilista hyvistä asioista. Pidin myös siitä, että palvelussa puhuttiin armollisuudesta ja pienistä teoista. Itseltään ei tarvitse vaatia liian paljon, vaan pienikin määrä riittää esimerkiksi liikunnan osalta.  

Itse pyrin liikkumaan joka päivä, sillä se auttaa minua jaksamaan. Kun hiihtokausi alkaa, niin silloin hiihdän paljon. Murtomaahiihto on monipuolinen laji, siitä tulee voimaa koko kehoon. Olen tutustunut myös uusiin lajeihin, kuten padeliin, johon olen saanut hyvin porukkaa kasaan. Kehonhuoltoa ylläpidän käymällä kuntosalilla.  

Tarjosiko palvelu sinulle hyödyllisiä tietoja tai vinkkejä? 

−Olen taustaltani opettaja ja monet palvelun sisällöistä olivat minulle tuttua, sillä olen perehtynyt niihin jo aiemmin. Polut muistuttivat kuitenkin niistä hyvistä keinoista, jotka minulla on jo käytössä tai joita en ole tehnyt hetkeen. Kuten aiemmin tekemäni joogapohjainen tehovenytys, jolla olen saanut omia nivelvaivojani kuntoon. Palvelu muistutti, että niitä voisi jälleen ruveta tekemään. 

Miten koit palvelun vertaistuellisen sisällön?  

−Vertaiskokemukset saivat minut miettimään omia ystäviäni ja tuttavapiirejä. Yksi ystäväni on sairastunut lähiaikoina sydänsairauteen ja kokenut tätä kautta ison elämämuutoksen, jossa hänen tulee huomioida elintapojaan uudelleen. Uskoisin, että tästä palvelusta voisi olla apua hänelle.  

Mitä muuta haluaisit sanoa palvelusta?  

−Palvelu oli vauhdikas ja jopa rentouttava kokemus. Palvelun sisältö oli asiallista ja sopivasti ajatuksia herättävää. Siitä ei tullut myöskään syyllistävä olo. Poluilla ei tarvinnut miettiä liian pitkään, mitä vastaisi. Pyrin vastaamaan kaikkeen rehellisesti ja palvelun palautekoonti tuntui hyvältä. Latasin yhteenvedon itselleni talteen myöhempää tarkastelua varten. Voisin suositella palvelua myös muille.  

Lue myös: Uusi palvelu tarjoaa naisille mahdollisuuden oivalluksiin omasta hyvinvoinnista – Sydänliitto

Lue seuraavaksi

Tietoa
Tukea
Lahjoita
Liity jäseneksi