Siirry sisältöön

Minulla on kohtauksittainen eteisvärinätahdistin ollut kaksi vuotta. Nyt noita eteisvärinäkohtauksia on todella usein, nytkin viikon verran joka toinen päivä, kestää 6-20 tuntia. Ennen oli useiden viikkojen ajan sinusrytmi. Olen myös huomannut, että jalkojen toiminta on huonontunut, olen käynyt lääkärillä, joka määräsi Triptylia. En oikein tiedä uskallanko ottaa. Kävely on raskasta. Onkohan se yhteydessä tihentyneeseen eteisvärinään.
Minulla on juuri tällä hetkellä kova stressi päällä mieheni sairauden takia, onkohan näillä jotain tekoa oman vointini kanssa.

04/05/2016

Kaarina

Vastaus

Mikko Syvänne
Julkaistu 9.5.2016

Eteisvärinästä ja sen hoitoperiaatteista kerrotaan täällä. Kysymyksestä ei ilmene, mikä sydämen tila on muuten, mm. miksi on päädytty tahdistinhoitoon, eikä se, mitä eteisvärinäkohtauksia estävää hoitoa nyt on käytössä. Hoitovaihtoehdot riippuvat pitkälti noista seikoista, ja kysyjän tulisi päästä kardiologin vastaanotolle. Stressi voinee pahentaa olemassaolevaa eteisvärinätaipumusta, mutta ei ole sen ensisijainen syy. Triptyl-lääkkeelle ei ole estettä, jos se muiden vaivojen kannalta arvioidaan tarpeelliseksi.

09/05/2016

Mikko Syvänne

Lue seuraavaksi

Haku

Löytyi 0 tulokset