Hyppää sisältöön

Sain sydäninfarktin vuosi sitten. Nyt on alkanut olla huonovointisuutta. Voiko alhainen verenpaine tehdä sen? Nyt mitatessa oli 92/60. Yleensä yläpaine on sadassa ja alapaine päälle 60. Itsestäni tuntuu, että kolesterolilääkkeet myös vievät voimat.

03/07/2015

liena

Vastaus

Mikko Syvänne
Julkaistu 10.8.2015
Päivitetty 4.6.2018

”Huonovointisuus” on sen verran epämääräinen vaiva, ettei kovin rohkeisiin kannanottoihin ole aihetta. Verenpaine on kieltämättä matalahko, mutta monet sietävät tällaisia paineita ongelmitta, toiset voivat kokea väsyneisyyttä tai huimausta. Kolesterolilääkityksen väsyttävyyteen en usko. Hoitavan lääkärin kanssa on syytä kartoittaa tilanne: mikä on sydämen tila, onko lääkitys asianmukainen, vai onko mukana sellaisia verenpainetta alentavia lääkkeitä, jotka eivät enää tässä tilanteessa ole tarpeen.

10/08/2015

Mikko Syvänne

Lue seuraavaksi

Haku

Löytynyt 0 tulokset