Siirry sisältöön

Verenpaineeni aamuisin 120/65 iltaisin 95/55. Väsyttää kovasti. Lääkkeeni ovat Cardace 10 mg, Orloc 5mg, Furesis 40mg. Ensimmäinen lääkäri jätti furesisin pois, jalkani alkoivat turvota nilkasta varpaisiin. Toinen lääkäri neuvoi puolittamaan Cardacen käytön jalkani rupesivat puutumaan paikallan ollessa.

23/04/2015

Ymmällän oleva

Vastaus

Mikko Syvänne
Julkaistu 27.4.2015
Päivitetty 4.6.2018

Sydänlääkitys on joskus melkoista räätälöintiä: sopivan löytäminen vaatii kokeiluja, ja takapakkejakin tulee. Lääkkeiden vähennysyritykset vaikuttavat aiheellisilta verenpaineen liiallisen laskun vuoksi. Jos turvotukset ovat merkittävä haitta, lienee syytä palata jonkinlaiseen nesteenpoistolääkitykseen, ehkä aiempaa pienemmällä annoksella. Sitävastoin Cardacen vähentäminen tuskin on aiheuttanut jalkojen puutumista, vaan kyseessä on ollut yhteensattuma.

27/04/2015

Mikko Syvänne

Lue seuraavaksi

Haku

Löytyi 0 tulokset