Siirry sisältöön

Olen 63v. 3-vuorotyötä 35v. tehnyt SH. Painoindeksi n. 2.8. Liikun kovin (nivelrikko). HDL=1.44, LDL=4.4, Kolest.=6.2, Triglyt=2.07. Huimauskohtaus kova..RR >, p.>! Na 148, HB= 156 eli kuivuus? Ei mahdollista! Kieli kitalaessa kuivana kun mentiin ensiapuun. Infulenssaa samoilla oireilla alussa.kuulin? Cardase 2.5mg.x1 (9v.)Essentiaaliseen RR:n. Sisar kuoli AAA:n nopeasti kotonaan 2kk.sitten. Simvastatin EI sopinut…teki lihassärkyjä. Nyt otin pitkin hampain kokeiluun itse.,..kk:ksi! Tarvinko em. lääkkeen? Olen eläkkeellä…jajajaja työhaluja oisi vaikka muille jakaa…teen kolmannensektorin työtä yksinäisille vanhuksille/ilman korvausta toki!

27/04/2015

Ursula

Vastaus

Mikko Syvänne
Julkaistu 27.4.2015
Päivitetty 4.6.2018

Verenpainetauti, veren rasva-arvot ja sukutausta (sisaren kohtalo) ovat merkkeinä suurentuneesta valtimotautiriskistä. Jos sitä haluaa pienentää, statiinihoito on tehokkain lääkityskeino hyvien elintapojen lisänä. En saanut kysymyksestä selvää, olivatko lihaskipuongelmat kysyjällä vai hänen sisarellaan. Etukäteen ei lääkkeestä kannata luopua, koska suurimmalle osalle lihaskipuja ei tule, ja niilläkin, joille tulee, löytyy useimmiten sopiva valmiste ja annos. Mutta “tarvitseeko”? Tällainen sairastumista ehkäisevä lääkitys (kuten verenpainelääkityskin) on luonnollisesti täysin vapaaehtoista, eikä sitä tarvitse “pitkin hampain” käyttää, ellei halua.

27/04/2015

Mikko Syvänne

Lue seuraavaksi

Haku

Löytyi 0 tulokset