Siirry sisältöön

Missä vaiheessa uskaltaa aloittaa raskaamman liikunnan esim. juoksun ja lihaskuntoharjoittelun. Onko sykkeen seuraaminen suositeltavaa ja miten paljon kannattaa/on järkevää rasittaa itseään. Olen liikunnallinen ja perusterve ennen tapahtunutta.

26/03/2015

Nainen 39v.

Vastaus

Mikko Syvänne
Julkaistu 1.4.2015
Päivitetty 4.6.2018

Kysymyksessä annetut tiedot ovat niukanpuoleiset, kyseisiä sairauksia kun on niin monta vaikeusastetta. Ellei hoitanut/hoitava lääkäri tai muu ammattihenkilö ole muuta ohjeistanut, yleensä liikuntaa voi asteittain lisätä sitten kun normaalivauhtinen kävely ja muut arkiaskareet sujuvat ongelmitta. Sykkeen mittaamista tärkeämpää on se, miltä rasitus itsestä tuntuu. Hengenahdistusta tai rintakipua ei pitäisi tuntua, rasittamisen tulee tuntua miellyttävältä eikä sen jälkeen saa esiintyä suhteetonta uupumusta.

01/04/2015

Mikko Syvänne

Lue seuraavaksi

Haku

Löytyi 0 tulokset