Kasviksia lisää arkisyömiseen – helposti ja nopeasti

Lisää kasviksia syömiseen. Näillä vinkeillä teet sen kätevästi, ilman suurempia kuorintatalkoita, pilkkomisia ja kokkailuja.

Mari Olli, tuotepäällikkö Tuija Pusa, ravitsemusasiantuntija
Julkaistu 14.1.2020

Nappaa joku kikka kokeiltavaksi heti tänään. Jo yhden kasvisannoksen lisääminen kannattaa!

Aamupalalle ja välipaloille kasviksia

Kippaa valmiiksi pilkottuja hedelmäpaloja jogurtin tai rahkan joukkoon. Laita puuron päälle pakastemarjoja tai lastenruokahyllyn hedelmäsoseita.

Napostele suikaloitua kurkkua, paprikaa, juurestikkuja tai kukkakaalinpaloja. Rasiallinen kirsikkatomaatteja ja pussi pikkuporkkanoita on käyttövalmista syötävää missä tahansa.

Viipaloi leivälle vihannesten ohella hedelmää: erinomaisia vaihtoehtoja ovat esimerkiksi omena ja avokado siivutettuna ja banaaniviipaleet.

Ruoanvalmistukseen vaivattomasti

Kokeile myös kuivattuja juureksia. Osta pääruuan kylkeen valmissalaattia tai lykkää uuniin pakastealtaan juureksia uunikasviksiksi.

Wokkeihin ja kastikkeisiin löydät käteviä vaihtoehtoja myös pakastealtaan kasvissekoituksista, suikaloidusta paprikasta ja parsakaalin kukinnoista.

Hyödynnä kasvispitoisia valmisruokia, esimerkiksi kasvispihvejä ja -pyöryköitä. Löydät niitä pakastealtaan ohella valmisruokahyllystä.

Tutustu kaupan valikoimiin ennakkoluulottomasti

Erinomaisia vaihtoehtoja löytyy hevi-osaston ohella muun muassa lastenruokahyllystä, valmisruokien joukosta, pakastealtaasta ja kuivatarvikkeista.

Katso tuotevinkkejä Sydänmerkki-sivuilta.

Lue myös: Kasvikset ovat terveellisen ruokavalion perusta ja Kotimaisten marjojen lumoissa

Lue seuraavaksi