Siirry sisältöön

Kuvittelenko vain vai voiko Tenoblock olla syntipukki jokaöiseen painajaisvieraaseen. Reilut 2 vuotta sitten aloitettiin Tenoblock 25 x 1 -lääkitys. Samoin silloin laitettiin tahdistin CRT-D ja myöhemmin Losartan 50 mg x 1. Nyt tämä painajaisöisyys on sietämätöntä ja lisääntyvää. Perussairaus on sydänsarkoidoosi ja pumppu näyttäis olevan ihan ok. Tietysti syntyneet arpeumat kammioiden välisessä seinässä olemassa. Kortisonilamakin on taittumaan päin n 5 mg päivässä usein pärjään.

04/10/2017

Outo juttu

Vastaus

Anna-Mari Hekkala
Julkaistu 23.10.2017
Päivitetty 4.6.2018

Painajaisunet on beetasalpaajalääkityksen tiedetty haittavaikutus, joskin onneksi harvinainen. Tenoblock-lääke on beetasalpaaja, joten on uskottavaa, että lääke on lisäämässä painajaisuniongelmaa. Valmisteen vaihtaminen toiseen vaihtoehtoon saattaisi auttaa.

23/10/2017

Anna-Mari Hekkala

Lue seuraavaksi

Haku

Löytyi 0 tulokset